• eISSN 2353-8414
  • Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing of Scientific and Research Organizations - The scientific journal by the Institute of Aviation
  • Start
  • Journal
    • Issues
    • List of authors
  • Scientific Committee
  • Editorial Board
  • Ethics
  • Information for Authors and Reviewers
    • Main topics
    • Publication rules
    • Editorial Process
    • Principles of reviewing
    • Editorial requirements
    • Originality criterion
    • Personal data security
    • Questionnaire
  • Aims & Scope
  • Contact
  • Polski

Integrated marketing communication – concepts, practice, new challenges

prof. zw. dr hab. Mirosława Pluta-Olearnik


Abstract:

The issue of integrated marketing communication in contemporary research is clearly evolving along with the development of markets, their participants and technologies. The goals of this article are: first of all, showing the evolution of models of integrated marketing communication (IMC) in light of the current research, second thing is analysing the configuration of various IMC tools (that is, traditional and Internet tools) which constitute a level of operationalization of IMC models and the third thing formulating implications for managers in the area of company and brand activities. The article is based on secondary sources related to research (scientific magazines) and empirical sources (case study). The effect of these deliberations is showing the strategic dimension of integrated marketing communication in a company and a proposal of its operationalization in form of the 360-degree communication model.

    Tags:
  • communication tools
  • company development strategy
  • integrated marketing communication
  • Internet technology

DOI: 10.14611/MINIB.28.06.2018.06
Kontakt:pluta(at)olearnik.pl
MINIB, 2018, Vol. 28, Issue 2


Integrated marketing communication – concepts, practice, new challenges

Podziel się artykułem:

prof. zw. dr hab. Mirosława Pluta-Olearnik, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Polska — ekonomista, nauczyciel akademicki, specjalista w zakresie zarządzania i marketingu usług, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego i Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu, autorka ok. 100 publikacji naukowych. Od wielu lat specjalizuje się w problematyce funkcjonowania i rozwoju usług w takich obszarach, jak: usługi bankowe, turystyczne, edukacyjne, naukowo-badawcze, biznesowe. Ponadto prowadzi badania nad internacjonalizacją sektora usług. Autorka wielu książek, m.in.: „Marketing usług”, „Marketing usług bankowych”, „Rozwój usług edukacyjnych w erze społeczeństwa informacyjnego”, „Przedsiębiorcza uczelnia i jej relacje z otoczeniem”.


Tags: communication tools, company development strategy, integrated marketing communication, Internet technology
Poprzedni
Następny

About Journal

The journal publishes articles on the theory and practice of marketing, the scope and possibilities of using marketing in Polish and global economic practice, and presents the experiences of Polish and foreign organizations related to science and research. The editorial office does not charge any fees for submitting the manuscript and processing the article.

Contact us:

Łukasiewicz Research Network
– Institute of Aviation
Scientific Publishers
al. Krakowska 110/114
02-256 Warsaw, Poland

SEE ON MAP

Direct contact

Kamila Kaczyńska
Head of the Publishing and Library Department
+48 22 846 00 11 ext. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweet
 Share
 Tweet
 Share
 Tweet
 Share