• eISSN 2353-8414
  • Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing of Scientific and Research Organizations - The scientific journal by the Institute of Aviation
  • Start
  • Journal
    • Issues
    • List of authors
  • Scientific Committee
  • Editorial Board
  • Ethics
  • Information for Authors and Reviewers
    • Main topics
    • Publication rules
    • Editorial Process
    • Principles of reviewing
    • Editorial requirements
    • Originality criterion
    • Personal data security
    • Questionnaire
  • Aims & Scope
  • Contact
  • Polski

Fourth industrial revolution and managers’ cognitive competences

prof. zw. dr hab. Lidia Białoń, dr Konrad Werner


Abstract:

The purpose of this article is defining the cognitive competences (cognitive, character-related and social), which in our opinion managers should have under conditions of the fourth industrial revolution (economy 4.0). We pay particular attention to the function of innovation marketer, that is, a specialist whose role is acting as an agent between the sphere of business and the sphere of science (research and development). This relation conditioning the innovativeness of companies to a large extent determines the success of the economy 4.0 project.

    Tags:
  • economy 4.0
  • education
  • fourth industrial revolution
  • innovation marketing

DOI: 10.14611/minib.27.03.2018.05
Kontakt: emalia1(at)o2.pl, konrad.t.werner(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 27, Issue 1


Fourth industrial revolution and managers’ cognitive competences

Podziel się artykułem:

prof. zw. dr hab. Lidia Białoń, Wyższa Szkoła Menedżerska, Polska — Kierownik Katedry Marketingu i Przedsiębiorczości Wyższej Szkoły Menedżerskiej. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zarządzania działalnością innowacyjną oraz marketingu zwłaszcza marketingu innowacji. Zajmowała wiele stanowisk związanych z zarządzaniem szkołami wyższymi — od kierownika zakładu poprzez stanowisko dziekana do prorektora. Wśród wielu publikacji poświęconych problematyce marketingu, zarządzaniu przedsiębiorstwami, na wyróżnienie zasługuje pozycja pt. „Zarządzanie działalnością innowacyjną”, Wyd. PLACET, 2010.

dr Konrad Werner, Wydział Filozofii i Socjologii, Uniwersytet Warszawski, Polska – pracuje w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie realizuje projekt z dziedziny filozofii eksperymentalnej. Doktorat obronił w 2013 na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Interesuje się przede wszystkim tzw. aspektowym kształtem percepcji zmysłowej i wiedzy. Jego prace dotyczą epistemologicznych, ontologicznych, jak również logicznych aspektów rzeczonego zjawiska. Także w związku z tymi sprawami, zwrócił swoją uwagę na zagadnienia ewolucyjnych źródeł poznania i mechanizmów społecznych.


Tags: economy 4.0, education, fourth industrial revolution, innovation marketing
Następny

About Journal

The journal publishes articles on the theory and practice of marketing, the scope and possibilities of using marketing in Polish and global economic practice, and presents the experiences of Polish and foreign organizations related to science and research. The editorial office does not charge any fees for submitting the manuscript and processing the article.

Contact us:

Łukasiewicz Research Network
– Institute of Aviation
Scientific Publishers
al. Krakowska 110/114
02-256 Warsaw, Poland

SEE ON MAP

Direct contact

Kamila Kaczyńska
Head of the Publishing and Library Department
+48 22 846 00 11 ext. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweet
 Share
 Tweet
 Share
 Tweet
 Share