Functions:
- Head of the Product Marketing Department at the Marketing Institute of the Poznań University of Economics
- Member of the Central Commission for Degrees and Titles. II Commission of Economic Sciences (2017-2020)
- Member of the Scientific Council of the Polish Scientific Society of Marketing (2016 – )
- Member of the Commodity Sciences – Quality Sciences Commission, O / PAN in Poznań (2018 – )
- Chairman of the Scientific Council of the IV, V, VI, VII, VIII, IX, X European Forum for Marketingof Scientific and Research Organizations, Warsaw, Łukasiewicz Research Network – Institute of Aviation
- Prorector (2002 – 2002) and Rector of the Higher School of Trade and Accounting in Poznań (2002 – 2004)
- Member of the Council of the DGA Foundation ‘Wspieramy Wielkich Jutra’ (‘We Support Great of Tomorrow’)
- Vice-president of the Management Board of the Polish Handball Federation
- Member of the Audit Committee of the Polish Olympic Committee
- Vice-president of the Council of the Arbitration Court of the European Handball Federation (EHF) in Vienna (2016 – 2021)
Author, co-author of many books and articles after 2000
Books:
- Zarządzanie produktem (2003), PWN, Warszawa
- Informacyjne podstawy decyzji marketingowych (2009), PWE, Warszawa
- Konsument wobec innowacji produktowych na rynku żywności (2009), PWE, Warszawa;
- Komercjalizacja produktów żywnościowych (2012), PWE, Warszawa
- Personal income, government investment and value-added assessment: Advances in the research of international higher education economics (2013), liu Zhimin(translator–editor (red.), Nanjing University Press
- Zachowania zakupowe i konsumpcyjne mieszkańców Poznania i Wielkopolski (2013), IBRKiK, Warszawa
- Badania marketingowe : metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku (2016), Mazurek-Łopacińska Krystyna (red.), PWN, Warszawa
- Konsumpcja w innowacyjnej gospodarce (2016), Olejniczuk-Merta Anna (red.), PWE, Warszawa
- Zachowania nabywcze i konsumpcyjne mieszkańców Poznania w latach 2005-2016(2017), IBRKiK, Warszawa
Artykuły:
- Ankiel Magdalena, Sojkin Bogdan, Gogołek Anna: Determinants of purchasing decisions of innovative aesthetic medicine services in Poland, in: International Journal of Innovation and Learning, vol. 29, no. 3, 2021, pp. 373-386, DOI: 10.1504/IJIL.2021.114523
- Ankiel M., Sojkin B., Grzybowska-Brzezińska M., Packaging as a Source of Information on the Product in Food Purchasing Decisions: The Case of Poland, w: European Research Studies Journal, vol. 23, nr Special Issue 1, 2020, ss. 356-372, DOI: 10.35808/ersj/1765
- Sojkin, B., Bartkowiak, P. & Skuza, A (2012) Determinants of Higher Education Choices and Student Satisfaction: the Case of Poland, Higher Education : The International Journal of Higher Education Research, 5, s. 565-581. DOI: 10.1007/s10734-011-9459-2
- Sojkin, B., Bartkowiak, P. & Skuza, A (2012) Determinants of Higher Education Choices and Student Satisfaction: the Case of Poland, Higher Education : The International Journal of Higher Education Research, 5, s. 565-581. DOI:10.1007/s10734-011-9459-2
- Sojkin, B., Bartkowiak, P. & Skuza, A.(2015) Changes in students’ choice determinants in Poland: a comparative study of tertiary business education between 2008 and 2013. Higher Education 69, 209–224 (2015). DOI: 10.1007/s10734-014-9770-9
- Sojkin, B., Bartkowiak, P., (2015), Wyznaczniki decyzji zakupowych towarów konsumpcyjnych mieszkańców Poznania i Wielkopolski, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, 1, s. 327-348.
- Zamożność i siła nabywcza ludności jako wyznaczniki poziomu życia w Polsce (2017), Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego (Akademii Ekonomicznej) w Katowicach, 330, s. 194-204.
- Sojkin, B., Bartkowiak, P., (2017), Determinanty zakupu żywności mieszkańców dużych miast w Polsce, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) w Warszawie : Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 119, s. 155-164.
- Sojkin, B., Michalak, S., (2018), Formation of relations and their values for the stakeholders by the research-scientific institution, MINIB, , 1 (27), 37-56. DOI: 10.14611/minib.27.03.2018.08
- Sojkin B, Ankiel M., Retail networks as a place of purchase – the example of large cities in Poland (2019) Acta Scientiarum Polonorum – Oeconomia 18(3), 101-109. DOI: 10.22630/ASPE.2019.18.3.37
- Sojkin B., Ankiel M., (2019), Purchase determinants of durable goods for residents of large cities in Poland (2019), Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, vol.22(71), 184-192. DOI: 10.22630/PEFIM.2019.22.71.35
- Gołata K., Sojkin B., (2020), Determinants of building image and reputation of university towards its stakeholders, MINIB, 2020, 1 (35). DOI: 10.2478/minib-2020-0008