- eISSN 2353-8414
- Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
The use of mobile applications in the marketing communication process by airlines
mgr Anna Szymczak
Abstract:
The airline industry constitutes a challenge for marketing specialists due to high dynamics of provision of information. Airlines strive to communicate more and more effectively with the passenger. The specific character of the branch also constitutes a challenge for mobile application developers, who update them more often than applications of companies from other branches.
The goal of this article will be discussing the processes of building relations, efficient communication with clients on the market of passenger airline services using mobile applications. Up till now this problem hasn’t been the subject of both literature studies and empirical research. Source materials for the work will be available literature on the subject, own analyses based on secondary sources, as well as empirical studies conducted among passengers.
DOI: 10.14611/MINIB.29.09.2018.07
Kontakt: annakatarzyna.szymczak(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 29, Issue 3
The use of mobile applications in the marketing communication process by airlines
mgr Anna Szymczak, Uniwersytet Łódzki, Polska – doktorantka w Katedrze Marketingu Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Od dzieciństwa fascynuje się lotnictwem cywilnym. Swoje zainteresowania łączy z pracą naukową. Prowadzi zajęcia z Podstaw Marketingu. Nagrodzona wyróżnieniem za działalność na rzecz i dla dobra Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwentka Podyplomowych Studiów – Zarządzanie i finansowanie w sektorze transportu lotniczego w Szkole Głównej Handlowej. Delegatka WZ w Uczelnianej Radzie Samorządu Doktorantów. Pierwszy sopran w Akademickim Chórze Politechniki Łódzkiej.