- eISSN 2353-8414
- Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
- E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Determinants of student governments’ promotional activity
mgr Justyna Bryk, dr hab. Marcin Gębarowski
Abstract:
The subject of marketing activity of students’ governments hasn’t been present in scientific literature up till now. There have been only few publications devoted to chosen areas of functioning of students’ organizations. However, they generally skipped the promotional dimension. In association with this, the goal of this article is partially filling the existing gap by highlighting the factors which determine the effects achieved when students’ governments communicate with the environment. On the basis of own participatory observations and experiences gathered during many years of participating in the work of the student government of a Polish university, the authors have identified three main determinants of efficient marketing communication of students’ governments. Among these three factors there are: the attitude and engagement of students, the choice of contents and promotion tools (forming the system of communicating with the environment), the available financial resources. Each of the three mentioned elements has been presented in detail. Among others, the typology of people engaged in promotional activity of students’ organizations has been presented. Also, the contents that should be conveyed to diversified groups in the environment of students’ governments have been defined. Taking into consideration the fact that this paper is the first work of its kind devoted to the promotional activity of students’ governments, it serves as an introduction to the subject areas and may constitute a basis for deeper exploration of the subject in future theoretical and research works.
DOI: 10.14611/MINIB.30.12.2018.01
Kontakt: jbryk.praca(at)gmail.com, marcin.gebarowski(at)uek.krakow.pl
MINIB, 2018, Vol. 30, Issue 4
Determinants of student governments’ promotional activity
mgr Justyna Bryk, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, Polska – absolwentka Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej, aktualnie specjalista ds. marketingu i obsługi klienta w Studio Filmowym Fotoacc. Większość czasu podczas studiów po-święciła działalności w organizacjach studenckich – takich, jak Samorząd Studencki Politechniki Rzeszowskiej oraz Studenckie Koło Naukowe Komunikacji Marketingowej „Brief”. Pełniła w nich zróżnicowane funkcje, m.in. Członka Zarządu i Zastępcy Przewodniczącego SSPRz oraz Prezesa Koła. Była koordynatorem wielu projektów o charakterze kulturalnym, rozrywkowym, sportowym, charytatywnym i naukowym. Swoje życie zawodowe wiąże z marketingiem, a jej główne zainteresowania zawodowe to projektowanie strategii marketingowych, w tym strategii marek.
dr hab. Marcin Gębarowski, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Polska – obecnie adiunkt w Katedrze Zarządzania Procesowego na Wydziale Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wcześniej student Politechniki Rzeszowskiej oraz adiunkt w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania tej uczelni. Podczas studiów aktywnie angażował się w prace samorządu studenckiego oraz studenckich kół naukowych. Od kilkunastu lat zajmuje się problematyką komunikacji marketingowej. Na łamach czasopism i wydawnictw akademickich opublikował blisko 200 artykułów poświęconych m.in. targom, reklamie oraz niestandardowym form promocji. Jest autorem, współautorem lub redaktorem następujących książek: „Internet na usługach marketingu”, „Nowoczesne formy promocji”, „Marketing. Doświadczenia i trendy”, „Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej”, „Food Products Marketing: Concepts and Research”, „B2B Relationship Marketing Management in Trade Fair Activity”).