• eISSN 2353-8414
  • Phone.: +48 22 846 00 11 ext. 249
  • E-mail: minib@ilot.lukasiewicz.gov.pl
Marketing of Scientific and Research Organizations - The scientific journal by the Institute of Aviation
  • Start
  • Journal
    • Issues
    • List of authors
  • Scientific Committee
  • Editorial Board
  • Ethics
  • Information for Authors and Reviewers
    • Main topics
    • Publication rules
    • Editorial Process
    • Principles of reviewing
    • Editorial requirements
    • Originality criterion
    • Personal data security
    • Questionnaire
  • Aims & Scope
  • Contact
  • Polski

E-marketing campaign for a university. Case study.

dr hab. Beata Tarczydło, mgr Joanna Miłoń


Abstract:

The subject of this work is an e-marketing campaign for a university from theoretical and practical perspective. Starting from a definition of e-marketing and the set of instruments used in e-marketing, the stages of implementation of e-marketing campaigns dedicated to entities from the sector of education will be discussed. Methodology of research for the purposes of the article covered literature studies, meta-analysis of available Internet sources and authors’ own qualitative research with the application of the methods of mystery client and case study. The object of the research is a private university and the subject of research are e-marketing activities, including identified campaigns, conducted for the university. The authors’ goal is to present an e-marketing campaign for a university in theory and practice. The purpose of the article is working out guidelines and recommendations for marketing specialists interested in efficient marketing activities on the Internet for the analyzed entities.

    Tags:
  • e-marketing campaign
  • online marketing
  • private university and its stakeholders
  • university promotion

DOI: 10.2478/minib-2019-0008
Kontakt: BEATA.TARCZYDLO(at)poczta.fm, joannaprzystal(at)op.pl
MINIB, 2019, Vol. 31, Issue 1


E-marketing campaign for a university. Case study.

Podziel się artykułem:

dr hab. Beata Tarczydło, AGH Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Zarządzania, Kraków, Polska – pracownik naukowo-dydaktyczny, kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem. Specjalizuje się w zarządzaniu i marketingu, szczególnie interesuje się zarządzaniem marką i budowaniem jej niepowtarzalnego wizerunku. Kierownik projektu badawczego „Trendy we współczesnych działaniach marketingowych”. Autorka ponad stu publikacji naukowych. Aktywnie uczestniczy w transferze wiedzy z nauki do praktyki.

mgr Joanna Miłoń, AGH Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Zarządzania, Kraków, Polska – doktorantka WZ AGH w Krakowie, w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Oświęcimiu. Pedagog z kilkunastoletnim doświadczeniem. Praktyk w organizacji eventów szkolnych. Zainteresowania badawcze ukierunkowane na e-marketing oraz event marketing placówek edukacyjnych.


Tags: e-marketing campaign, online marketing, private university and its stakeholders, university promotion
Poprzedni
Następny

About Journal

The journal publishes articles on the theory and practice of marketing, the scope and possibilities of using marketing in Polish and global economic practice, and presents the experiences of Polish and foreign organizations related to science and research. The editorial office does not charge any fees for submitting the manuscript and processing the article.

Contact us:

Łukasiewicz Research Network
– Institute of Aviation
Scientific Publishers
al. Krakowska 110/114
02-256 Warsaw, Poland

SEE ON MAP

Direct contact

Kamila Kaczyńska
Head of the Publishing and Library Department
+48 22 846 00 11 ext. 249

Wykonanie: Create24.

  • Polityka prywatności
  • Zastrzeżenia prawne
  • Warunki korzystania
 Tweet
 Share
 Tweet
 Share
 Tweet
 Share