Systemowe podejście do rozwoju standardów kształcenia celem budowania wartości w osobowości

W artykule przyjęto założenie, że obecny poziom rozwoju humanitarnego społeczeństwa pozostaje daleko w tyle za wysokim poziomem jego rozwoju technologicznego. Opóźnienie to jest źródłem niezwykle trudnych wyzwań i problemów, z którymi ludzkość już wcześniej musiała się zmierzyć i których intensywność i poziom złożoności wciąż wzrasta. Autorki artykułu proponują uwzględnienie w analizach systemu edukacji, w tym szkolnictwa wyższego, jako czynnika kształtującego zbiór wartości wyznawanych przez jednostkę. Celem artykułu jest zbadanie sposobu postrzegania przez uczniów stopnia ukierunkowania istniejących standardów edukacyjnych na kształtowanie i rozwój wartości osobowościowych. Dodatkową intencją autora jest sformułowanie propozycji realizacji systematycznego podejścia do kształtowania standardów edukacyjnych jako czynnika, który … Czytaj więcej »

Metodyka prognozowania przychodów ze sprzedaży produktów innowacyjnych na krajowym rynku turystycznym

W artykule przedstawiono metodykę prognozowania sprzedaży innowacyjnych produktów turystycznych na rynku krajowym. Koncepcję cyklu życia produktu i teorię zachowań konsumenckich przyjęto jako istotne punkty wyjścia do obliczania sprzedaży wolumenowej produktu innowacyjnego oraz tempa jego penetracji rynku. Zaproponowano metodę pomiaru poziomu lojalności konsumentów wobec biura podróży i zainteresowania jego ofertą. Analizowano związek między strukturą rynku docelowego a jego aktywnością w zakresie zakupu produktów turystycznych. Zastosowano głęboką segmentację rynku uwzględniającą specyfikę zachowań poszczególnych podsegmentów (Rynek Lojalistów, Rynek Sympatyków, Rynek Kwalifikowany, Rynek Poszukiwaczy, Rynek Obsługiwany, Rynek Możliwy, Rynek Potencjalnych Konsumentów, Rynek Perspektywiczny). Zaproponowano wzory do obliczania wielkości każdego z wyodrębnionych rynków. W artykule … Czytaj więcej »

Dyskusyjne kwestie wartości osobistych w kontekście harmonizacji standardów edukacyjnych Ukrainy i UE

W artykule została wskazana konieczność i pilność zredukowania przepaści pomiędzy prędkością technologicznego i humanitarnego rozwoju społeczeństwa w celu zapobieżenia zagrożeniom spowodowanym przez niewystarczający poziom wyszkolenia użytkowników nowoczesnych technologii. Pokazano celowość wzmocnienia aspektu humanitarnego w procesie edukacyjnym. Bazując na metodzie badania merytorycznego „zza biurka”, zilustrowano niektóre ze strukturalnych i merytorycznych różnic pomiędzy dokumentami normatywnymi, wykazano pozytywny wpływ harmonizacji ustawodawstwa na polu edukacji, jak również rozwój standardów edukacyjnych na podstawie sformułowanych wartości osobowości przedstawionych w tych dokumentach. Poddano ocenie zespół moralnych i etycznych cech studentów i wykładowców z Ukrainy i z Polski. Ustalono względnie niski poziom obecności cech tworzących wartości reprezentantów ankietowanych … Czytaj więcej »