Turnieje z wykorzystaniem elektronicznych symulatorów dla Windows i Android jako marketingowe narzędzia instytucji edukacyjnych

- Michel Muszynski

Reklamowanie wyższych uczelni pośród kandydatów na studia nie jest proste. Działalność edukacyjną zalicza się mianowicie w marketingu do usług, a promocja tego typu produktów okazuje się na ogół znacznie trudniejsza od lansowania towarów. Powód wydaje się oczywisty: o ile pokazanie tych ostatnich w reklamach i przeprowadzenie wizualnej prezentacji ich awantaży jest łatwe, usługi jako dobra niematerialne (a zwłaszcza usługi edukacyjne) trudno jest fotografować, filmować, a nawet opisywać w sposób przekonujący. Stanowi to przyczynę, dla której reklamy większości wyższych uczelni są tak mało skuteczne i jednocześnie tak bardzo do siebie podobne. W prawie wszystkich z nich wychwalani są doskonali wykładowcy, miła atmosfera na uczelni i ciekawe zajęcia dydaktyczne: tylko jak przekonać o tym kandydatów na studia?

Michel Muszynski – był twórcą i wieloletnim dyrektorem Institut Français de Gestion w Polsce. Absolwent European Institute of Business Administration (INSEAD), stale mieszka we Francji oraz na Florydzie w USA, jest ekspertem od zarządzania strategicznego. Autor około 200 artykułów z tej dziedziny, specjalizuje się w tworzeniu i wykorzystywaniu elektronicznych symulatorów komputerowych w edukacji menedżerskiej. Opublikował m.in. (we Francji, Wydawnictwo Sybex 1990) jeden z pierwszych na świecie podręczników z zastosowania w tej materii sztucznej inteligencji („Conduire une entreprise avec unsystème-expert”). Jest także autorem ponad czterdziestu strategicznych komputerowych dydaktycznych i użytkowych programów symulacyjnych oraz twórcą unikalnej metody nauczania zarządzania z ich zastosowaniem (obecnie w czterech wersjach językowych). Jest też pomysłodawcą oraz realizatorem „Multimedialnej Encyklopedii Zarządzania”, a także autorem szeregu publikacji popularno-naukowych.

Publikacja w otwartym dostępie (Open Access).

Artykuł opublikowany w Pracach Instytutu Lotnictwa nr 225/2012

Czytaj on-line →
Downloads: 88
Pobrano: 88