Pomiar i ewaluacja komunikacji PR

- mgr Dalibor Jakus

Celem niniejszego artykułu jest zastanowienie się nad istotnością ewaluacji i pomiaru jako kluczowego obszaru kampanii public relations. Autor artykułu daje wgląd w istniejącą literaturę istotną dla podejścia do pomiarów i oceny programów Public Relations. Niniejszy artykuł także prezentuje zalety i wady trzech różnych modeli pomiaru i ewaluacji komunikacji PR – ekwiwalent reklamowy (AVE), Zasady Barcelońskie oraz nowy Schemat Zintegrowanej Ewaluacji AMEC (2015). Autor sugeruje, że programy pomiaru i ewaluacji muszą być częścią strategii komunikacji, ale także musi ona mieć model, matryce, lub wytyczne do analizy i pomiaru efektywności PR wewnątrz organizacji i docelowych odbiorców, do których chce dotrzeć.

mgr Dalibor Jakus, specjalista Public Relations, Zagrzeb, Chorwacja – jest niezależnym konsultantem od public relations wyspecjalizowanym w komunikacji strategicznej, stosunkach z mediami oraz opowiadaniu historii. Posiada doświadczenie z obszaru komunikacji i marketingu zdobyte w trakcie pracy w branży internetowej i informatycznej. Współpracował z takimi firmami jak Apple i Logitech w obszarze public relations. Ponadto, Dalibor jest Dyrektorem PR Światowego Festiwalu Animacji Animafest Zagreb, Dyrektorem PR konferencji na temat publikacji akademickich w kontekście nauki otwartej w Chorwacji. Jest także autorem wielu branżowych i prasowych artykułów z obszaru sztuki nowych mediów, kultury, public relations i nauki.

DOI: 10.14611/MINIB.30.12.2018.08
Kontakt: dalibor.jakus(at)gmail.com
MINIB, 2018, Vol. 30, Issue 4

Resize of Open_Access_logo_PLoS_white Publikacja w otwartym dostępie (Open Access).

Czytaj on-line →
Downloads: 61
Pobrano: 61