Czasopismo skierowane jest głównie do osób profesjonalnie zajmujących się marketingiem instytucji naukowych i badawczych. Jego odbiorcami są pracownicy instytutów badawczych, uczelni wyższych, centrów naukowych, organizacji, stowarzyszeń oraz instytucji wspierających naukę i badania, studenci a także wszystkich zainteresowanych poruszaną tematyką.
Głównym celem czasopisma jest prezentacja najnowszych wyników badań oraz rozwiązań praktycznych w zakresie marketingu stosowanych przez instytucje naukowe i badawcze, m.in. instytuty, uczelnie, parki technologiczne z całej Europy.
Głównym przedmiotem zainteresowania czasopisma są strategie marketingowe wspierające promocję specyficznych usług oferowanych przez instytucje naukowe i badawcze w Polsce oraz innych krajach europejskich.
Czasopismo stwarza możliwość poznania aktualnych trendów, nowych narzędzi, strategii w marketingu instytucji naukowych i badawczych oraz stanowi okazję do wymiany poglądów i nawiązania nowych kontaktów.
W czasopiśmie publikowane są artykuły z zakresu teorii i praktyki marketingu, zakresu i możliwości stosowania marketingu w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, prezentowane są także doświadczenia polskich i zagranicznych organizacji związanych z nauką i badaniami.
Autorami są najlepsi polscy i światowi specjaliści w dziedzinie marketingu, kadra naukowa szkół wyższych oraz praktycy zatrudnieni w polskich i zagranicznych organizacjach naukowo-badawczych.
Wszystkie artykuły są publikowane w wolnym dostępie (open access) w języku polskim i angielskim na płycie CD-ROM wraz z bookletem oraz dostępne nieodpłatnie w całości na stronie internetowej czasopisma www.minib.pl. Przed publikacją wszystkie artykuły są recenzowane w systemie double-blind.
Czasopismo zostało wpisane do sądowego rejestru dzienników i czasopism pod pozycją PR 18803.
Czasopismo jest indeksowane w bazach:
- Directory of Open Access Journals (DOAJ),
- European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS),
- The Central European Journal Of Social Sciences And Humanities (CEJSH),
- Index Copernicus Journals Master List,
- Google Scholar,
- De Gruyter,
- BazEkon,
- BazHum,
- ROAD Directory of Open Acces Scholarly Resources,
- Baidu Scholar,
- Celdes,
- CNKI Scholar (China National Knowledge Infrastructure),
- CNPIEC,
- EBSCO Discovery Service,
- J-Gate,
- KESLI-NDSL (Korean National Discovery for Science Leaders),
- Naviga (Softweco),
- Primo Central (ExLibris),
- ReadCube,
- Summon (Serials Solutions/ProQuest),
- TDNet,
- WanFang Data,
- WorldCat (OCLC).
Na podstawie decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Komunikat z dn. 31 lipca 2019 roku) za artykuły naukowe publikowane na łamach czasopisma przyznawane jest 20 pkt. do dorobku naukowego.
Czasopismo jest archiwizowane w Bibliotece Narodowej oraz bibliotece Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa.
Wersją pierwotną czasopisma jest wersja elektroniczna.
eISSN 2353-8414
Wszystkie artykuły są opublikowane na zasadach wolnego dostępu (Open Access).
Wszystkie artykuły są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.