Content marketing po polsku

Bill Gates w artykule opublikowanym w 1996 roku zastanawiał się nad wadami i zaletami internetu, rozważał szanse, jakie globalna sieć stawia przed światem. Szef Microsoftu już wtedy zauważył, że internet może być dla firm szansą prezentowania wartościowych treści. Ogłoszone przez Gatesa: „Content is king”, wraca dziś z podwójną siłą.

Skala Irytacji Reklamą, którą zbadało OMD Polska, pokazuje, że w 60% z nas reklama budzi irytację. Jeśli 6 na 10 osób czuje się na tym tle sfrustrowanych, marki powinny zrewidować sposób prowadzonej przez siebie komunikacji. Dobry przykład płynie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie 90% marketerów wykorzystuje w codziennej pracy content marketing. Jak wynika z raportu Content Marketing Institute, prawie ¾ brandów stworzyło w 2013 roku zdecydowanie więcej treści niż dwanaście miesięcy wcześniej. Specjaliści ds. marketingu zza oceanu wykorzystują CM głównie do budowania świadomości marki, pozyskiwania nowych i utrzymania obecnych klientów, angażowania odbiorców i zarządzania relacjami z nimi. Jak to robią? Za pomocą social media, artykułów sponsorowanych, blogów, newsletterów czy case studies.

Historia zatacza koło i… Co dalej?

– Dzięki temu, że na rynku dobrze znane jest zjawisko wartości dodanej, CM siłą rzeczy staje się częścią tego zjawiska, zapewniając wzrost lojalności konsumenckiej i zwiększając sprzedaż – wyjaśniała w publikacji „Content Marketing Polska 2013” Clare Hill, szefowa międzynarodowego stowarzyszenia ICMF. – Content Marketing zapewnia podróż do świata marki, co jest bardzo istotne w dzisiejszym krajobrazie wypełnionym przeróżnymi komunikatami wielu marek – dodała Hill. Słowa szefowej ICMF są szczególnie istotne w sytuacji, gdy część marketerów sięgnęła już po większość dostępnych narzędzi dotarcia do klientów i wróciła w swojej strategii (a może jej braku?) do punktu wyjścia. Pojawia się wtedy pytanie: co dalej?

Droga przez treści

Alternatywną drogą prowadzącą do docelowej grupy odbiorców jest właśnie content marketing. Tworzenie ciekawych, angażujących treści, osadzonych w odpowiednio dopasowanym do marki kontekście, to dzisiaj klucz do skutecznych kampanii, zwiększenia rozpoznawalności brandów i ich kreowania, podniesienia efektywności sprzedaży i unikania kryzysów. Content stanowi clue działań marketerów, którzy wierzą, że atrakcyjne i wiarygodne treści dają szansę skutecznej realizacji komunikacyjnych celów. Content pozwala na budowanie marki na bazie wiedzy i eksperckich opinii, a nie reklamowej perswazji i nachalności. Dzięki treściom marki mogą snuć nieustanną opowieść o swoim brandzie. A wiedząc, że większość życia upływa nam na mówieniu i słuchaniu, a przez to – na rozumieniu otaczającego świata, to czy istnieje lepszy sposób kreowania marki niż storytelling? Czy content marketing to nie najlepsze narzędzie do opowiadania historii?

Content Marketing po polsku

W Stanach, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii czy Szwajcarii marketerzy z pewnością szybko odpowiedzieliby, że marketing oparty na treściach to przyszłość skutecznego komunikowania się z odbiorcami marki. W Polsce świadomość CM rośnie, ale do Zachodu wciąż nam daleko. Dobrą próbą upowszechnienia content marketingu nad Wisłą, może być konferencja organizowana przez Mediarun Academy, poświęcona stricte CM nowych mediów. W czasie pierwszego takiego spotkania w Polsce, 11 marca pojawią się w Warszawie najlepsi specjaliści w dziedzinie marketingu opartego o treści, m.in. Yuri Drabent (Agencja Lubię to), Włas Chorowiec (LeadBullet), Marcin Rzeczkowski (GoldenSubmarine) czy Kuba Kaliciński (The Fog – Grupa Kalicińscy.com).

Praktycy w dziedzinie content marketingu wyjaśnią, jak uczynić CM sprawnym narzędziem sprzedaży w dobie rewolucji cyfrowej, jak tworzyć angażujący content w social media, skąd brać pomysły na wartościowe treści oraz pokażą, że branded content to skuteczne narzędzie do budowania wciągających historii o marce. Warszawska konferencja będzie nie tylko okazją do pogłębienia wiedzy z zakresu content marketingu, ale i doskonałą szansą do nawiązania nowych kontaktów i poznania ludzi z branży. Spotkanie organizowane przez Mediarun Academy pozwoli na zapoznanie się z najnowszymi trendami w CM i nową jakością contentu.

Artykuł z Forbes.pl, http://nurl.pl/d42 

Czytaj on-line →