Multi-Level Marketing as a business model

Multi-Level Marketing is a very popular business model in the Western countries. It is a kind of hybrid of the method of distribution of goods and the method of building a sales network. It is one of the safest (carries a very low risk) ways of conducting a business activity. The knowledge about functioning of this business model, both among theoreticians (scanty literature on the subject) and practitioners, is still insufficient in Poland. Thus, the presented paper has been prepared as — in the Authors’ opinion — it, at least infinitesimally, bridges the gap in the recognition of Multi-Level Marketing … Czytaj więcej »

Multi-level marketing jako model biznesu

Multi-level marketing jest popularnym w krajach zachodnich modelem biznesu. Model ten jest swoistą hybrydą sposobu dystrybucji towarów oraz metodą budowania sieci sprzedaży. Jest jednym z najbardziej bezpiecznych (z uwagi na niskie ryzyko) sposobów prowadzenia działalności gospodarczej. Wiedza o funkcjonowaniu tego modelu biznesu, zarówno wśród teoretyków (uboga literatura przedmiotu) jak i praktyków, jest w Polsce ciągle niewystarczająca. Stąd też niniejsze opracowanie — w przeświadczeniu autorów – chociaż w minimalnym stopniu wypełnia istniejącą lukę w rozpoznaniu problematyki multi-level marketingu. Jego celem jest przede wszystkim przybliżenie istoty multi-level marketingu, wskazanie na praktyczne korzyści tego modelu biznesu oraz zaprezentowanie podstawowych systemów naliczania prowizji jakie … Czytaj więcej »