Znaczenie marketingu dla rozwoju instytucji naukowych i badawczych. Doświadczenia Centralnego Ośrodka Badawczo–Rozwojowego Przemysłu Izolacji Budowlanej (COBR PIB)

Współczesny rynek gospodarczy ulega bezustannemu i dynamicznemu rozwojowi, a także przeobrażeniom. Jest w znacznym stopniu kształtowany przez procesy globalizacji, co naturalnie wzmaga konkurencyjność między funkcjonującymi na nim przedsiębiorstwami, instytutami oraz uczelniami, wymuszając jednocześnie wdrażanie marketingowego sposobu kierowania ich działalnością. Celem takiego działania jest, nie tylko przyciągnięcie uwagi czy utrzymanie się na rynku, ale i usprawnienie działania gospodarczego, budowanie silnych relacji z klientami bądź innymi odbiorcami, a w konsekwencji odniesienie sukcesu. Wzrost konkurencyjności usług na rynku sprawił, iż marketing przybrał rangę wyznacznika, który w dużej mierze decyduje o powodzeniu lub porażce, zarówno przedsiębiorstw, jak i jednostek B+R. Mobilizuje to przede wszystkim … Czytaj więcej »

The significance of marketing for the development of research and development institutions

The contemporary market is subject to continuous, dynamic development and change. To a large extent, it is formed by the processes of globalization which naturally boost competition between companies, institutes and universities, forcing them to apply marketing management to their activities. The goal of such action is not only to attract attention or exist on the market, but also to facilitate commercial activity, building strong relations with clients and as a consequence, achieving success. Growth of competitiveness of services on the market has made marketing into an indicator which to a large extent determines the success or failure of both … Czytaj więcej »