Measurement of activity in social media – a challenge for contemporary marketing research

Popularity of social media among Internet users resulted in popularity of this medium among companies looking for contact with the participants of the community. Social media became as well a marketing research area of interest. Challenges social media researchers are facing, such as a combination of quantitative and qualitative aspects, and the problem of complexity and the selection of indicators, demonstrate the need to systematize the knowledge in this area.

Joanna Płuciennik, M.Sc., University of Łódź, Poland – is a graduate of Marketing and Philosophy at the University of Łódź. She is currently working towards her PhD degree. She deals … Czytaj więcej »

Pomiar aktywności w mediach społecznościowych – wyzwanie współczesnych badań marketingowych

Popularność mediów społecznościowych wśród użytkowników internetu wywołała zainteresowanie tym medium między innymi wśród firm, poszukujących kontaktu z uczestnikami społeczności. Stały się one obszarem zainteresowania badaczy marketingowych. Ich specyfika wymaga jednak wypracowania szczególnego podejścia, które będzie uwzględniało charakter możliwych do uzyskania danych. Wyzwania stojące przed badaczami mediów społecznościowych, takie jak połączenie aspektu ilościowego i jakościowego, czy problem złożoności i doboru wskaźników, świadczą o potrzebie usystematyzowania wiedzy w tym obszarze.

mgr Joanna Płuciennik, Uniwersytet Łódzki, Polska — absolwentka marketingu oraz filozofii na wydziałach Uniwersytetu Łódzkiego. Obecnie jest doktorantką w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania UŁ. Zajmuje się problematyką badań marketingowych. Uczestniczka konferencji, … Czytaj więcej »