Factors determining effective cooperation of companies with scientific-research units


The goal of this article is to present and analyse factors which influence the success of cooperation between science and business. An inspiration for this article were the results of research conducted in 2015-2016 by a scientific team of Warsaw Management School. The research concerned the problem of low level of innovativeness of Polish economy. The purpose of the research was to identify the obstacles for innovativeness resulting from flawed policies of the state, companies’ activities and actions taken by scientific-research institutions. On the basis of obtained conclusions recommendations concerning possible solutions that could allow to change the unfavourable situation, … Czytaj więcej »

Czynniki warunkujące efektywną współpracę przedsiębiorstw z jednostkami naukowo-badawczymi


Celem artykułu jest przedstawienie i analiza czynników, które wpływają na powodzenie współpracy między nauką a biznesem. Inspiracją do napisania niniejszego artykułu były wyniki badań prowadzonych w latach 2015-2016 przez zespół naukowy Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. Badania te dotyczyły problemu niskiego poziomu  innowacyjności polskiej gospodarki. Ich celem było określenie barier innowacyjności wynikających z błędnej polityki państwa, działań przedsiębiorstw jak i działań podejmowanych przez instytucje naukowo-badawcze. Na bazie uzyskanych wniosków zostały przygotowane rekomendacje dotyczące możliwych rozwiązań, które mogłyby pozwolić na zmianę niekorzystnej sytuacji w zakresie poziomu polskiej innowacyjności. W niniejszym artykule zostaną omówione jedynie te wyniki badań, które dotyczyły zagadnień współpracy … Czytaj więcej »

Marketing management of a non-public university

2005 was the peak year for the university sector.Nearly 2 million students attended Polish universities, and the favourable trend has continued uninterrupted for 15 years.Such a high demand for knowledge also resulted in a strong growth in the number of universities.However, since 2006 the number of students has begun to fall, and taking into account the demographic data it should be assumed that this trend will continue in the years to come.

Research conducted for the Ministry of Science and Higher Education indicates that the methods of university management in Poland are outdated in comparison with global solutions.This is because … Czytaj więcej »

Problemy zarządzania marketingowego niepubliczną szkołą wyższą

2005 rok był okresem szczytowym dla sektora uczelni wyższych. W Polskich uczelniach studiowało wtedy blisko 2 mln studentów, a sprzyjający trend wzrostowy trwał nieprzerwanie od 15 lat. Tak duży popyt na wiedzę zaowocował również silnym wzrostem liczby uczelni wyższych. Jednak od 2006 roku liczba studentów zaczęła spadać, a biorąc pod uwagę dane demograficzne należy zakładać, że ten trend będzie trwał przez kolejne lata.

Badania prowadzone na zlecenie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego wskazują, że metody zarządzania szkołami wyższymi w Polsce, na tle rozwiązań światowych, są przestarzałe. Są bowiem skupione wokół spojrzenia pracowników nauki, a nie na oczekiwaniach studentów. W świetle … Czytaj więcej »