HR Excellence in Research as an attribute of scientific institutions’ competitiveness


What plays a major role in the process of building the competitiveness of an organization is not just the ability to adapt to the changing conditions in the environment, but also acquiring characteristics distinguishing it, which make it possible to keep, or improve its position on the market. What may be such a handicap for a scientific unit is the HR Excellence in Research (HRE) logo, which is awarded by the European Commission under the strategy „Human Resources Strategy for Researchers” (HRS4R). It is awarded to scientific institutions, which implement the rules of the „European Charter for Researchers” and the … Czytaj więcej »

HR Excellence in Research jako atrybut konkurencyjności jednostki naukowej


W budowaniu konkurencyjności organizacji  istotną rolę odgrywa nie tylko umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków otoczenia, ale także nabycie  wyróżniających ją właściwości, które  pozwalają utrzymać lub poprawić pozycję na rynku.  Dla jednostki naukowej  takim handicapem może być logo HR Excellence in Research (HRE), znak nadawany przez Komisję Europejską w ramach strategii „Human Resources Strategy for Researchers” (HRS4R). Otrzymują je instytucje naukowe,  które wdrażają zasady „Europejskiej Karty Naukowca” i „Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych”, dzięki czemu tworzą przyjazne środowisko pracy i możliwości rozwoju. Główny Instytut  Górnictwa w 2015 roku podjął działania w celu uzyskania logo HR Excellence in Research, co … Czytaj więcej »

The role of personnel marketing in the process of building corporate social responsibility strategy of a scientific unit


The goal of this article is to discuss the significance of human capital in the process of building the strategy of social responsibility and the role of personnel marketing in the process. Dynamically changing social environment has enforced a new way of looking at non-material resources. Organizations have understood that it is human capital and social competences that have a significant impact on the creation of an organization’s value, generating profits, as well as gaining competitive advantage in the 21st century. Personnel marketing is now a key element in the process of implementation of the CSR concept and building the … Czytaj więcej »

Rola marketingu kadrowego w procesie budowania strategii społecznej odpowiedzialności jednostki naukowej


Celem artykułu jest omówienie znaczenia, jakie pełni kapitał ludzki w procesie budowania strategii społecznej odpowiedzialności oraz roli, jaką ma do spełnienia w tej sytuacji marketing kadrowy. Dynamicznie zmieniające się otoczenie społeczne wymusiło nowy sposób spojrzenia na zasoby niematerialne. Organizacje zrozumiały, iż to właśnie kapitał ludzki i kompetencje społeczne istotnie wpływają na tworzenie wartości organizacji, generowanie zysków, a także na osiąganie przewagi konkurencyjnej w XXI wieku. Marketing kadrowy jest dziś kluczowym elementem w procesie implementacji idei CSR i budowaniu wartości współczesnego organizacji, szczególnie tak specyficznej jak jednostka naukowa. W artykule znajdziemy omówienie podstawowych wartości uznawanych przez Główny Instytut Górnictwa za kluczowe … Czytaj więcej »

New social communication toward the relational capital creation

Corporate social responsibility is an example of an approach to management that emphasizes the importance of organization’s influence exerted by the company on a number of diverse groups called stakeholders. CSR sets new functions for social communication. In this paper chosen examples of social activities communication of Polish mining companies has been addressed. The main risks for the use of contemporary forms of communication as well as possibilities which are the results of application of modern management model has been indicated.

Sylwia Jarosławska-Sobór, M.Sc., Central Mining Institute, Poland – spokeswoman for the Central Mining Institute, PhD student at the Institute Czytaj więcej »

Nowa komunikacja społeczna w budowaniu kapitału relacyjnego

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest przykładem podejścia do zarządzania organizacją, które podkreśla znaczenie wpływu organizacji na różnorodne grupy zwane interesariuszami. Koncepcja CSR wyznacza nowe funkcje dla komunikacji społecznej. W artykule omówione zostały wybrane przykłady polskich firm górniczych w zakresie komunikowania działań społecznych. Wskazane zostały podstawowe zagrożenia oraz możliwości, jakie wynikają z wykorzystania innowacyjnych form komunikacji społecznej i nowych modeli w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

mgr Sylwia Jarosławska-Sobór (Główny Instytut Górnictwa, Polska) – rzecznik prasowy Głównego Instytutu Górnictwa, doktorantka w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Śląskiego. Specjalistka z wieloletnim, praktycznym doświadczeniem w zakresie szeroko pojętej komunikacji, PR, relacji medialnych. Obszar zainteresowań naukowych obejmuje: socjologię zarządzania i Czytaj więcej »